top of page
  • Facebook
  • תמונת הסופר/תדר' דיגמי יניב

שינוי תפיסתי לפני דיאטה נוספת

עודכן: 13 בנוב׳ 2022

בכל יום מיליוני אנשים מתחילים דיאטה, וזו לא הפעם הראשונה שחלקם הגדול עושה זאת, פעם מתחילים ביום ראשון, לאחר החגים, לאחר החופשה, לאחר בר המצווה של הבן או החתונה של השכן. אך הפעם הדיאטה תהיה רצינית, כזאת שתגרום לי לסבול על כל מה שאכלתי בשנה האחרונה, הפעם אני אוכל שבוע חסה או שלושה ימים אני אשתה רק מים, אולי בעצם 14 יום רק לחם, כן ככה אני ארגיש את הדיאטה כמו שצריך.

האמת היא שזה חסר סיכוי, אין דיאטות סבל שעובדות לאורך זמן, משום שכשנקודת השבירה מגיעה (והיא תמיד מגיעה) בזעם וברצון כל כך עמוק וחזק למתוק, מלוח, או חמוץ, שכמעט אף אחד/ת לא עומד/ת בו, וזאת משום שהגוף לא עומד בשינוי קיצוני שכזה. אנו מרגילים את הגוף לרמת הזנה מסוימת, ואז, ביום בהיר מפחיתים מעל 50% מכמות הקלוריות ומאמינים שיהיה בסדר, מה שלא קורה ב 90% מהמקרים.

לכן מה שחשוב יותר מהדיאטה עצמה, הוא ליצור טרנספורמציה לפני כניסה לדיאטה, ולא משנה כלל איזו דיאטה. הטרנספורמציה הטובה ביותר היא כל סוג של ניקוי הגוף מרעלים (דטוקסיפיקציה), ישנן טובות יותר וטובות פחות לדיאטה, לכן צריך להתאים את הניקוי לכל מטופל באופן אישי.

דטוקסיפיקציה מתאימה מוחקת את הזיכרון הקלורי התקופתי האחרון וכן לתקופה הקרובה (2-3 חודשים), ובכך מאפשרת לנו "לחנך" את הגוף לתזונה דיאטטית, מאוזנת והכי חשוב – בריאה, שתחזיק מעמד לאורך שנים, ללא חשקים אגרסיבים למתוקים, מלוחים, פחמימות וכל צורך שיגרום לנו לשבור את התזונה שאנו מעוניינים לשמור בדייקנות מתוזמנת.

אם אנחנו מעוניינים ליצור שינוי תזונתי, אנו צריכים להכין את גופינו מבעוד מועד, להודיע לגוף על השינוי שעתיד לבוא כדי למנוע שוק גסטרונומי.

עדיף לא לחפש דיאטה קלה, אלא דיאטה נכונה.

דר' דיגמי יניב nd – מרפאת "בית הסומה"

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

להצליח להוריד במשקל ולהישאר בריא:

שינוי תפיסתי לפני דיאטה נוספת: כל יום מיליוני אנשים מתחילים דיאטה. זו לא פעם ראשונה שלהם. פעם מתחילים ביום ראשון או אחרי החגים, אחרי החופשה, מיד אחרי הבר המצווה של הבן או החתונה של הבן (של השכן...) אב

מאמר באתר "טבע לייף" על איורוודה (רפואה הודית)

איור=חיים, וודה=ידע, איורוודה=ידע החיים. איורוודה הינה הרפואה העתיקה ביותר בעולם. לפני יותר מ-5000 שנה עזבו 52 מרפאים בהודו את כפריהם ויצאו אל הצפון הרחוק והתיישבו למרגלות הרי ההימליה (עד היום לא ידוע

ניקוי גוף ודיאטה בשיטת האיורוודה

איור = חיים וודה = ידע כלומר – ידע החיים לגוף האדם יכולת לנקות ולרפות את עצמו, תוך סילוק רעלים וחידוש רקמות. יכולת זו נפגעת מסיבות כגון טוקסינים, סטרס, תזונה לא נכונה, וכך נוצר חוסר איזון, מערכת הניק

bottom of page